Tisztelt Lakosság!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2022. július 1-től változás lesz a biztosítottak által igényelhető utazási költségtérítések rendszerében:
Ennek legfőbb elmei:
- „Utazási utalvány” elnevezésű nyomtatvány megszűnik
- nem papír alapon kell kiállítani az „Utazási utalvány”-t, hanem a szakrendelésen/kórházi megjelenéskor kell azt leigazolni
- elektronikus ügyintézésre lehetőség van a biztosított oldalán
- menetjegy-csatolási kötelezettség eltörlése
Az eljárás 2 részből áll:
- A járóbeteg ellátás igénybevételekor JELEZNI KELL, ha szeretne költségtérítést, melyet a szakrendelés egy elektronikus rendszerbe rögzít.
- Majd IGÉNYELNI KELL az utazási költségtérítés kifizetését a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) – 2022. július 1-jétől – közzétett nyomtatvány használatával elektronikus úton; illetve a kérelem beküldhető papír alapon is postán, valamint személyesen is be lehet nyújtani a kormányhivatalnál, kormányablaknál. A papír alapú kérelem letölthető a Magyar Államkincstár honlapjáról. ( erre a linkre kattintva)
Mivel utólag nem lehet az igényt a rendszerben rögzíteni, így kérjük feltétlen jelezzék munkatársainknak a szakrendelésen való megjelenéskor, ha utazási költségtérítési igényük van!
Felhívjuk figyelmüket továbbá, hogy az „Utazási Költségtérítési Utalvány”, mely lehetővé teszi a biztosítottak részére tömegközlekedési eszközön az ingyenes utazást („hitelezett utalvány”) nem szűnik meg, ezt továbbra is a háziorvosnak kell kiállítania.