Tisztelt Lakosság!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2022. július 1-től változás lesz a biztosítottak által igényelhető utazási költségtérítések rendszerében:

Ennek legfőbb elmei:

  • „Utazási utalvány” elnevezésű nyomtatvány megszűnik
  • nem papír alapon kell kiállítani az „Utazási utalvány”-t, hanem a szakrendelésen/kórházi megjelenéskor kell azt leigazolni
  •  elektronikus ügyintézésre lehetőség van a biztosított oldalán
  •  menetjegy-csatolási kötelezettség eltörlése

Az eljárás 2 részből áll:

  1. A járóbeteg ellátás igénybevételekor JELEZNI KELL, ha szeretne költségtérítést, melyet a szakrendelés egy elektronikus rendszerbe rögzít.
  2. Majd IGÉNYELNI KELL az utazási költségtérítés kifizetését a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) – 2022. július 1-jétől – közzétett nyomtatvány használatával elektronikus úton; illetve a kérelem beküldhető papír alapon is postán, valamint személyesen is be lehet nyújtani a kormányhivatalnál, kormányablaknál. A papír alapú kérelem letölthető a Magyar Államkincstár honlapjáról. ( erre  a linkre kattintva)

Mivel utólag nem lehet az igényt a rendszerben rögzíteni, így kérjük feltétlen jelezzék munkatársainknak a szakrendelésen való megjelenéskor, ha utazási költségtérítési igényük van!

Felhívjuk figyelmüket továbbá, hogy az „Utazási Költségtérítési Utalvány”, mely lehetővé teszi a biztosítottak részére tömegközlekedési eszközön az ingyenes utazást („hitelezett utalvány”) nem szűnik meg, ezt továbbra is a háziorvosnak kell kiállítania.